Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 18 februari 2013

30års-Tårta


Senaste tårtan jag har bakat.
Marsipantårta fylld med choklad-hallonmousse.
Alla dekorationer har jag gjort för hand i marsipan.
En lite klacksko med fjärilar passar väl bra till en "tjejig" tårta!






Lyxigt med jordgubbar på vintern, även om de är godare på sommaren !
Brukar göra fruktsallad på kvällen så det finns till frukost dagen efter. Ingen ork på morgonen så då är de skönt att ta fram en skål färdigskuren frukt =)




Håller på att baka lite biscottis med mycket chokladsmak.. Aaa så avkopplande och baka lite. Gjorde min engelskaläxa innan så då släppte lite av stressen. Tycker engelska är svårt men det gick ganska bra. Skulle skriva en text och då skrev jag först på svenska och sen översatte jag. Lättare då!

Lillan har varit hemma med Z idag som är pappaledig på måndagar.
Så mycket ord som bubblar upp ur henne nu. Så söt. Nu säger hon -Jobba. Om man frågar var pappa är. Och -Koola (skola) om man frågar vad mamma är.. Haha.

Natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar