Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 31 juli 2014

Trött

God morgon fina du! Satte mig precis ute i solen med lite frukost. Havregrynsgröt och kaffe. Bra start på dagen!

Svårt det här med sömn tycker jag. Speciellt nu på sommaren när kvällarna är ljumna ...inte vill man gå ock lägga sig klockan åtta. Jag går ju upp mitt i natten och det sliter mycket. Visst att man alltid är trött när väckarklockan ringer oavsett om klockan är 02,30 eller 7,30 så känner jag att min kropp aldrig blir utvilad. Den hinner aldrig riktigt återhämta sig nu när jag jobbar obekväma arbetstider.

Jag väljer ofta att träna efter jobbet, och då hinner jag inte sova så mycket och det låter väl dumt men för mig ger träning energi så om jag bara struntar i att träna blir jag trött för det. Gäller att hitta en bra balans. För om du tränar stenhårt men inte sover tillräckligt bryter du ner kroppen i stället för att bygga upp. Ja ni förstår mitt dilemma....
Va rädd om dig helt enkelt och underskatta inte sömnen!

Ha en riktigt härlig torsdag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar