Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 17 juni 2013

Kryssningen på Cinderella

Ja vilken fantastiskt rolig, avkopplande, mysig helg vi hade, så skönt med lite miljöombyte och få lite tid tillsammans.
Jag låter bilderna "tala för sig själva" *blink

(de blir mycket matbilder eftersom det är ett av mina intressen.. hehe..)

 Vår lilla hytt..
 Det kalla på buffén är lätt det godaste, tyckte vi båda. Finns olika lax, sill, räkor, mängder av ostar, korv, sallad mm.. Känns som det är de som de lägger ner mest tid på i köket också.

 Vinet var riktigt kasst men utsikten var betydligt bättre =)
 Varmrättsbordet består av köttbullar, prinskorv, potatisgratäng, jansons, bearnaisesås, lax, crepes och lite annat..
 Efterrättsbordet är fantastiskt. Synd jag missade att ta en bild för det ser så gott ut när det är uppdukat med mängder av färska jordgubbar och olika små mumsbitar.
Chokladmousse, hjortronpannacotta, macarons, glass och en underbar jordgubbssorbet.

 Här har jag fått ett skrattanfall för vi hade stopp i vår toalett.. Zebban skullr ringa receptionen och tala om detta men han sa:
-Hej jag ringer från hytten här och vi har stopp i vår telefon..
Jag trodde jag dog, skrattar nu när ja skriver också!
 Många goda drinkar blev det.. Här lite Mojitos. 
Blev även ett glas champagne för mig. Det var jättegott, jag brukar inte gilla champagne men blev positivt överraskad.

 Slank ner ett väldigt dyrt glas rött också.. Z retar mig ännu..
 Frukostbuffé dag 2..

God bakad potatis med kycklingröra och skagen.. Dock väldigt otrevlig serveringspersonal.. tyvärr.

Ja mycket dricka och mat blev det men det är väl en stor del i semestern eller hur? :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar