Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 3 juni 2013

Jordgubbstårta till Dop

Go´kväll. Mår ni bra i solen? Vet ni, sedan jag började plugga har mina "lediga kvällar" blivit riktig lyx. Innan när jag bara jobbade och sedan mammaledig var man alltid ledig på kvällen men den här våren har jag ofta pluggat på vardagskvällarna. Så nu ikväll när jag inte behöver det känns det så skönt.

Gjorde mitt slutprov i historiakursen idag.. Uuuuh va nervös jag var imorse när jag vaknade. Märkte att jag va så irriterad på hundarna när vi va ute. haha. Men efter några timmars plugg på förmiddagen kändes det bättre. Som Zebban sa:
-Du känner dig nervös för du inte är tillräckligt förberedd. 
Och det stämmer. Har man lagt ner tillräckligt med plugg så känns det lugnt men jag trodde inte det skulle vara så mycket som det faktiskt var man skulle kunna!
Ja tror att det gick bra i alla fall. 
Det bjöds på marängsuisse. Mums.

Igår var Belle på sitt första barnkalas. Åå va mysigt. Haha jag såg fram emot det mest. Är så roligt nu när hon är lite större och man kan göra saker. Visst bebisar är söta men jag tycker det är nu det roliga börjar. Åka på utflykter och sånt.
Hade med mig henne på a6 idag och det är verkligen sån skillnad nu när vi kan kommunicera. Visst hon är som ett yrväder och är överallt och ingenstans men ja skrattar mest åt henne för hon är så knäpp.

Älskar att små barn inte har några spärrar än om att något är pinsamt eller jobbigt. De bara kör på. Underbart att se. Herregud vilken energi hon har. Belle pinga säger hon och kutar järnet.. Hon springer jämt. Bästa hon vet.

Här är den andra doptårtan jag gjorde. Sommartema. Fylld med vaniljkräm, färska jordgubbar och grädde. Toppad med grädde, lite vitchoklad och dekorationer i marsipan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar