Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 20 september 2012

Yngre generationen

Jag var på stan en sväng nu på fm. Var på jakt efter lite glittriga strumpbyxor. Min fest är ju på lördag och det ska vara glitter och glamour tema.

Har känt mig lite smått stressad den här veckan när jag märker att mina gäster verkar engagera sig i det här med kläderna. Och jag har ju tänkt att det blir nog bra men nu när det närmare sig känner jag mig inte lika säker :s
-man vill ju inte va sämst liksom ;)

Så jag går in till Twilfit och kvinnan i kassan hjälper mig att hitta ett par strumpbyxor. Hon frågar vad jag ska ha för skor?
-jag ska inte ha några!
Hon tittar på mig precis som om jag berättat att jag är en mördade rymmen.
-inga skor alls, ska du gå barfota?
-eeehhh eller jag vet inte. Vi ska ju vara inomhus!
Hon tittar fortfarande på mig som om jag var någon utomjording..
-men flickan på bilden har ju öppna skor och dessa är sydda så man ska ha skor med öppen tå..
-men jag vet inte in jag har några skor, svarar jag..
Vi ska ha glitter och glamour fest säger jag då. Men jag tar dessa strumpbyxor..

-jag hade inte tänkt och ha några strumpbyxor egentligen men nu börjar det bli så kallt, säger jag.
-och man vill ju inte se för blek ut..
-nej på fin glamour fest går man inte barbent, säger hon och skakar på huvudet samtidigt som hon sett lite skrämd ut..

Oj Oj vad jag skrattade när jag kom ut ur affären. Allvarlig måste man ha skor?
Jag vet att mamma, farmor, farfar med flera alltid har typ inneskor.
Men kommer jag till en fest har jag aldrig sett att någon av mina vänner har skor på sig???

Är vi den nya generationen som inte har lika tydliga regler för hur man klär sig på fester? Det är lite mer ledigt..?

Jag fick iaf ett gott skratt och det var väldigt roligt att se hur upprörd hon blev och ändå lite nöjd när hon tyckte att hon hade talat mig lite "till rätta" :-D

Lillans första teckning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar