Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 21 september 2012

Godisautomat och Grönhund

Vilken start på fredagen. Tar en promenad ner till Ica på Torpa. Vad gör Nowa?
-Rullar sig i nyklippt gräs. PANIK! Hela hon är grön. Ååå att hon alltid ska vara så grisig..
Där började mitt humör gå utför..

Såg en så häftig sak på Ica (nu kanske jag är sist att ha sett det men för mig var det nytt)
Nu fanns det inte längre små godis burkar vid lösviktsgodiset utan en automatiskthylla.
Man tar en skål och så sätter man den den sorten man vill ha. Trycker på en knapp och ut kommer godis. Så nu kan de äntligen släppa allt snack om hur ohygieniskt lösgodis är. För här var det helt inkapslat. Tyckte de va jätte spännande och gå där och välja olika smaker och trycka på knapparna. Har jag nämnt att jag är en godisgris? hehe..

Kul när det blir lite mer modernt. De är ju trots allt 2012 =)

På vägen hem gnällde Bellis hål i huvudet på mig som bara hon kan göra...Hunden går 5 meter bakom och stannar var 5 sekund. Lillan skriker högre och backarna på hemvägen blir allt brantare. Shit va jag höll på att bryta ihop.
Mer och mer irriterad om mer och mer svettig av uppförsbackarna. Lillan skriker högre och högre..
Men tillslut kom vi upp. Lillan fick hoppa av och leka och det blev en smula bättre.

Badade Nowa när jag kom hem och gav lillan mat och nu ska vi strax sova båda två. Skönt.
Känner att det dåliga humöret börjar rinna av mig. Det är ju fredag. Tjooho. Härligt =)


Surdegsbrödet från igår.
Blev faktiskt riktigt bra.
Ska lägga upp receptet så får
ni testa själva!



Va tvungen och ta kort på Belli i den här stooora regnjackan.
Ser ut som hon inte har några ben ju..



Tog lite bilder på naturen..
För visst är det vackert med alla starka färger.
Den friska luften och de mysiga kvällarna.

Nä gonatt nu blir de middagslur.
Ikväll ska jag göra desserten till imorgon.
Å ska bli så kul =)

1 kommentar: