Heidi Bakar

Heidi Bakar

måndag 3 september 2012

De blev ett Nej!

Tufft med en motgång men det kommer det dyka upp titt som tätt i livet så jag försöker att inte dras ner utav den utan kämpa på och hitta en lösning.
Jag sökte till Komvux och idag kom beskedet, jag kom Inte in. De måste prioritera och ta dem som har lägre utbildning först.

Jag som var så laddad och motiverad. På gymnasiet var jag grymt skoltrött och hade inga planer på att studera vidare men nu när jag känner att jag vill få en andra chans och ta igen mina IG så kommer jag inte in.
Känns så himla tråkigt. Får gå till Arbetsförmedlingen imon och anmäla mig som arbetslös. Fy vad det känns tråkigt.

Men jag får söka till Oktober igen och hoppas på det. Vi kommer skola in Belli ändå på Dagis nu när vi fått en plats men när man är arbetslös får barnet gå högst 15timmar per vecka. Så det kommer hon göra så hon kommer in i det. Bra ifall det dyker upp ett jobb snabbt =)

Så idag har vi njutit av sista mammadagen. Har känts lite tungt. De är ju galet hur mycket jag älskar Bellis och att vara utan henne flera timmar om dagen kommer kännas tomt. Hon är en solstråle med mycket kärlek.

Jag smälter när hon kommer och kramar om mitt ben eller vill komma upp i famnen och bara få vara nära (L)


Idag blev jag så sugen på panerad fisk. Fick idén av en kompis häromdan. Så idag lagade jag fisk med spenat stuvning. Å så gott.
Har ni panerat fisk i rågmjöl, ägg och sen sesamfrö? Testa det. Är jätte gott.

Blev ett lekstopp i Kålgårdens lekpark idag på vägen hem från a6. Lillan var överlycklig som alltid när hon slipper vagnen. Vi stannade i hundrastgården vid Rocksjön oxå för Nowas skull.

Och jag träffade en så trevlig kvinna där med hennes Yorkshiterrier. Jag blir alltid så himla glad när man träffar någon som är trevlig och öppen och pratar på. Vi svenskar är så inåtvända så jag blir alltid lika förvånad när någon söker kontakt på en offentlig plats.
Vi hade jätte trevligt och vi pratade massor om hundar =) 

Belli tyckte det va så konstig att böja sig ner för att klappa hunden -hon är ju van vid Nowas storlek


Idag håller ja på med ett surdegsbröd bakat helt utan jäst.
Det ska bli spännande att se resultatet. Jag ser att degen jäser mycket
mer långsamt men den har stått sen kl 11 nu så snart blir det avbakning.

Berättar resultatet senare !
Kram/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar