Heidi Bakar

Heidi Bakar

lördag 29 september 2012

Hallon-Mjölkchokladtårta

Ja idag hade jag min första beställning på 2 st tårtor. =) wiii, så roligt.!
Fast nu kände jag mig lite nervös för jag vill verkligen lyckas med dom. De ska vara goda (såklart!) och att kunden blir nöjd med utseendet. Man har ju oftast en bild i huvudet hur man vill att resultatet blir.

Och det är så med bakning att varje gång man gör det lär man sig något. Och man upptäcker saker som man kommer att göra annorlunda nästa gång. Det är hela tiden nya saker man lär sig.
Problemet är väl när man har lovat en kund en tårta så ska man leverera det man kommit överens om. Så det gäller att prestera trots hinder som kommer upp längs vägen!!

Idag gjorde jag 2 tårtor med Hallonmousse, hallon och mjölkchokladmousse. Det kändes som en lyckad kombination. Det gäller att det inte blir för sött tycker jag, då blir det bara sliskigt.

De är täckte med marsipan och dekorerade med blommor och hjärtan i marsipan. Texten är oxå i marsipan. Jag undviker sugerpaste för det är så äckligt rent ut sagt. Det innehåller ju ingen mandel.






Idag passerade jag 3000 läsare. Så häftigt. Hoppas det fortsätter att rulla på.

Nu ska jag göra en helstekt fläskfilé tänkte jag. Är ju Lördag idag så då kan vi skämma bort oss med lite helgmat =)

Lägger upp bilder på den 3e tårtan jag gjorde idag.. Spännande va ;0) hehe.

Trevlig Helg/ H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar