Heidi Bakar

Heidi Bakar

fredag 6 juli 2012

Loppis!

Ja idag var det inget sommarväder så jag och Siss åkte för att kolla in en loppis utanför Vetlanda, hittade stället på internet. Låg långt ute på landet ett litet ställe som heter Fageräng. En gammal ladugård som hade allt möjligt, Porslin, böcker, tidningar, lampor, möbler, tavlor, leksaker mm.. Hur mkt grejor som helst. ÅÅå synd att jag inte fick med mig en bild för OJ vilket kaos. Så smutsigt och massor av små små kryp på allt. Ja kände mig så fel när man kom dit med barnvagn, uppsminkad o högklackat. Haha. Men hittade faktiskt några fina porslinstallrikar och en skohylla. Billigt och fina saker, Så är du inte rädd för lite skit under naglarna.. tycker jag du ska göra ett besök. Går att fynda.

-Men vad är det med loppisar? Är det alltid någon enstöring ute på landet som har samlat ihop massa bråte där 90% är skräp som har loppis? Va en väldigt speciell man vi stötte på, trevlig såklart men ändå väldigt speciell.

Blev ett lekstopp i Nässjö oxå så lillan fick röra sig lite. Tur att underbara siss är med och leker :D


Ikväll ska jag baka delikatessknäcke, så gott och en jätte bra gå bort present! Lägger upp receptet senare. Är ju ganska dyra att köpa men jätte lätta att göra egna+ att de är extra lyx med hembakat =)

Igår tittade vi på en film av Liza Marklund - Studio sex. Den va jättebra. En thriller som va spännande. Idag tänkte vi titta på hennes senaste bok(film) -Nobels testamente. 
Så se dem om ni inte har gjort det :P

Pappa har klätt ut henne till en liten sjörövare.Snuttan (L)


Trevlig kväll. /H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar