Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 8 juli 2012

Egen Latte


Lillan sover, Z är hos en polare och jag har precis gjort mig en kaffe. Älskar när kvällslugnet infinner sig här hemma.. 
Ibland lyxar jag till det med en kaffelatte. Har köpt en mjölkvisp på Ikea för en väldigt liten peng. Värmer ca 1 dl mjölk, vispar upp den till skum. Brygger en stark kopp kaffe och sen häller jag upp kaffet, toppar med mjölen och sen en dutt kanel ovanpå. Ljuvligt gott =)

Har precis gjort en bröddeg, vad tror ni det blir? Jag bakar sällan bröd med smör och socker i men ibland måste man ju baka något "helgbröd". Så ikväll blev det en sådan deg!!
-Lägger upp receptet ikväll!

Idag blev det middag hos familjen. Ugnsbakad laxsida med kall romsås, färskpotatis o grönsaker. Guuud så gott! Efteråt åt vi jordgubbar, grädde och glass. Oj så mätt man var sen. 
Tack snälla mamma och pappa för en supergod måltid. Är så glad att jag har min familj så nära. Bellis älskar och vara där och det betyder mycket att hon kan träffa dem så ofta.

Nä nu ska jag försöka ta tag i vårt berg av foton på datorn som ska framkallas.
Är alltid lika spännande att få hem nyframkallade bilder, sortera dem och sätta in i album.
Ibland tar jag fram Bellis album och kikar på alla bilder från hennes 1:a dag i livet o framåt. Så liten och hjälplös. 

Trevlig kväll. Kram/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar