Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 15 januari 2015

Se in i framtiden

Om jag skulle vara mig själv som tonåring igen och få se in i framtiden hur jag lever nu skulle jag bli väldigt chockad..

Att jag hade ett eget konditori med en kompis! What? Hur vågade jag detta!!

Eller att jag hade en dotter som snart blir fyra.... Galet! Jag skulle absolut inte ha några barn.

Eller att jag inte hade fler djur än en hund, samma hund som vi skaffade när jag var 16 år. När jag var yngre såg jag alltid på framtiden med vision att bo på landet och ha många djur. Häst, hund, katt...

Därför var jag så oerhört glad när jag köpte ting. Det var verkligen en bit i rätt riktning eftersom min första hund som jag köpte 2009 blev fel var jag överlycklig när ting passade mig perfekt!

Jag blir så skrämd ibland över hur skört livet är. Hur snabbt åren går. Det bara rullar på. Hur lätt det är att förlora någon eller något. Att bara dras med och efter lång tid inse att man inte alls gör det man själv vill eller hade tänkt...

Men visst blir det aldrig som man tänkt sig? Det är något jag verkligen tar med mig. Det är väl en stor del av livet, att det är ovisst och att man själv och andra förändras.

För några månader sen var jag livrädd för hur jag skulle klara av att jobba med kunder men nu när jag gjort det ett tag ser jag hur mycket man klarar av. Och hur mycket jag har utvecklats sedan mina osäkra tonår.

Glöm inte att livet är nu. Inte om tio år eller nästa vecka! Nu!!!!!!

Våga satsa ibland, kasta dig ut men också stanna upp och reflektera. Vill jag detta? Mår jag bra av det här? Mår jag dåligt varje dag innan jobbet? Borde jag göra en förändring?

Men glöm inte att se till vad DU har. Nu med alla sociala medier med lyckliga bilder på fantastiska resor, Hårda träningspass, goda middagar, inredda hem, nyaste bilen, väl städade hem osv är det så lätt att bara se allt man inte har eller gör.

Avundsjuka drabbar alla och alla har något som någon annan vill ha. Var nöjd med dig själv och var inte för hård! Du måste vara din egna bästa vän.

Hoppas du mår bra. Eller så kanske du har en riktig skitdag..... Det har vi ju alla någon gång. "Vi måste alla falla ner för att kunna klättra upp igen"
Imorgon, fredag... Tjoooho... Full fart mot helg :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar