Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 21 januari 2015

Chiafrön och chiapudding

Hej hej. Allt väl? Vet ni, ibland undrar jag vad tusan jag håller på ned när klockan ringer 02.30 och det är dags att stiga upp.. Då är det riktigt tungt.
Men sen när jag varit en stund på jobbet och kommit igång, radion är på och man hör att det är faktiskt fler som jobbar mitt i natten.. Hi hi. Allt är tyst och stilla, lugnt.. Då är jag såååå nöjd. Jag känner att jag är precis på rätt ställe. Känner ni så ibland?
Att bara få jobba på i sitt egna innan allt vaknar upp och startar igång runt omkring.   Ljuvligt!

Har nu testat chiapudding? De är ju en grym frukost. Perfekt för dig som inte är så förtjust i något bastant på morgonen.

Helst ska de vara mandelmjölk, kokosmjölk eller havremjölk men jag kör på vanlig mellanmjölk ;)

2 dl mjölk
2 MSK chiafrön
Vaniljpulver
Bär

Blanda ihop allt på kvällen och rör gärna om då och då för fröna lägger sig i botten. Låt stå i kylskåp över natten.
Ät och njut på morgonen!!

Innehåller mängder av nyttiga ämnen som ni ser på förpackningen :)

Trevlig kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar