Heidi Bakar

Heidi Bakar

onsdag 5 mars 2014

Saftiga, nyttiga hallonmuffins

Redan kväll... Snabbt dagarna går. Morgonen brukar vara lite seg men sen vips är det stress och "panik" till dagis för hämtning. Sen är det lite lek, matlagning och mys i soffan innan läggning. Sen sitter jag här igen. En riktigt trött tjej idag som inte skulle göra någonting av det jag föreslog. Jo lite fotboll blev det ute på gården men sen gick det utför. Hehe. 
"jag heter målis" sa hon när vi skulle spela. Sötis.


Jag var bara tvungen att testa dessa muffins idag på min "lunchrast". Hittat receptet i min tidning jag fick av Tilda och tänkt testa det så idag fick det bli! Mmmm vad goda och saftiga och helt sockerfria. Gjorde en halv sats och fick ut 4 stycken. Lagom för vår lilla familj i alla fall. (o så kan jag baka snart igen*blink)



Dessa muffins mår du bättre av att äta än att låta bli så passa på att ta en till  :)

ca 10 st

1,5 dl kokos
1 dl mandel
1 tsk bakpulver
0,5 tsk vaniljpulver
1 dl bovetemjöl eller dinkelsikt
3 väl mogna bananer
2 ägg
2 dl hallon (frysta går bra)

Sätt ugnen på 200 grader.
Kör kokos och mandel i en mixer till ett fint pulver. Tillsätt bakpulver och mjöl. Kör lite till. Häll i bananer och ägg och mixa till en jämn smet. Blanda ner hallonen och skeda upp smeten till 2/3 delar i formar.
Grädda i mitten av ugnen ca 12-15 min. Grädda dem inte för länge!! De efter bakas lite också.
Ät och njut. 

Önskar dig en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar