Heidi Bakar

Heidi Bakar

söndag 24 juni 2012

Lila Fläskfilé

I fredags gjorde jag en rödvinsmarinad som ja skulle marinera en fläskfilé med som vi skulle grilla på kvällen. Men eftersom det blev regn så hoppade vi över att grilla. Så idag var det dax att grilla filén innan den blir dålig. Zebban tyckte jag va knäpp som skulle dra fram grillen för en sån liten köttbit men jag struntade i det o  grillade köttet :) Gillar verkligen att grilla och jag har gett mig tusan på att jag ska bli duktig på det. Är ju  sjukt svårt att få det saftigt o inte bränna det.

Igår så skulle jag o Mia försöka oss på att grilla kycklingspett, fläskfilé o lite grönsaker. Jag misslyckade ganska mkt kan jag säga.. Ha Ha. Belli var med ute vid grillen och blev vansinnig för hon inte fick hålla i grillen som va glöd het, grillpinnarna började brinna o gick av, köttet blev jätte bränt o började brinna.. Det va lite hett om öronen där ett tag. :P Men de gick äta iaf men i fortsättningen ska jag försöka grilla utan belli..

Tycker den här rödvins marinaden är riktigt god. Men grilla köttet samma dag om ni inte vill ha lila kött!!!

2 dl rödvin
2 lagerblad
1 vitlöksklyfta krossad
svartpeppar


Blanda alla ingredienserna o låt marinaden stå ca 15 min innan du häller den över köttet.










Blev en fika idag på Bageriet i stan, Vilka goda bullar. Sånt här ger mig inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar