Heidi Bakar

Heidi Bakar

torsdag 19 september 2013

En morgontanke...

Jag tänker mycket. Och kan lätt försvinna iväg en stund när mina tankar för bort mig för en liten stund. I dag har jag funderat över att vilja ha mer. Att hela tiden sträva efter mer i livet, att utvecklas och förändra. Är detta bra eller ska vi vara nöjda över vad vi har?
-För mig handlar mitt liv om att komma framåt, utvecklas och förnya. Vårt liv och vår omgivning formar oss till den vi är. Och är det då inte självklart att vi ändrar värderingar och åsikter allt eftersom åren går?
Inte hade det varit kul om man har samma inställning i tonåren som tio år senare?

Jag är en sådan person i alla fall. Som strävar efter mer. Inte efter något bättre, för visst är jag så tacksam över det jag har nu men om vi bara har ett liv här på jorden vill jag uppleva och göra så mycket jag kan. Vore det inte tråkigt om vi har samma intresse och åsikt livet i genom.?
Innan för flera år sedan hade jag bestämt att jag aldrig ville ha barn. Nu har jag en dotter och har ändrat mig totalt. För mig är hon meningen med livet. Men det kunde jag inte veta då, hur det var att vara mamma.

När övergår det till girighet? Ska vi i stället stanna upp och sluta jaga? Att se till här och nu och bara åka med på livets bana. Men hur ska vi då utvecklas och hitta nya tjusningar i livet, om vi inte vill förändra oss?

Detta var bara några tankar från mig. Du kanske känner igen dig?

Önskar dig en fin dag / H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar